ANBI Gegevens
Stichting Goeie Reis!
RSIN: 8570.15.278
——————————————————-

1. Algemene Gegevens

Naam: Stichting Goeie Reis!

RSIN: 8570.15.278

Adres: Krijten 4, 5403 PH Uden

Website: www.goeie-reis.nl

E-mail: info@goeie-reis.nl

Telefoon: 0031 6 304 44 004

2. Doelstelling

Stichting Goeie Reis! is opgericht met als doel:

  • Het organiseren van dagjes uit en meerdaagse reizen voor thuiswonende senioren met een zorgbehoefte, met ondersteuning van vrijwilligers.
  • Het bevorderen van sociale ontmoeting en verbinding tussen ouderen.
  • Het tijdelijk ontlasten van mantelzorgers tijdens de georganiseerde activiteiten.

Onze gasten zijn veelal alleenstaand, mobiel beperkt (gebruik van rollator of rolstoel) en wonen zelfstandig thuis. Vaak ontvangen zij hulp van (huishoudelijke) thuiszorg.

3. Bestuur

Naam Functie Beloning
Mw. A.M.J. Klijs Voorzitter Onbezoldigd
Dhr. J.M.M.E. van Amelsvoort Secretaris Onbezoldigd
Dhr. H.A.C. den Dekker Penningmeester Onbezoldigd

Directeur

Mw. T.E.M.J. Thenu-Manders – Directeur in loondienst, verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding, organisatie van reizen, planning, aansturen vrijwilligers, maken van reisbrochure, onderhoud website, communicatie en administratie. De directeur ontvangt een marktconform salaris, passend binnen de normen voor de nonprofitsector.

4. Beloningsbeleid

  • Bestuursleden: ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Eventuele onkosten kunnen worden gedeclareerd.
  • Directeur: ontvangt een marktconform salaris, passend binnen de normen voor de nonprofitsector.
  • Vrijwilligers: ontvangen geen vergoeding. Zij mogen wel kilometervergoeding declareren wanneer zij gasten ophalen of thuisbrengen. Voor interne overleggen wordt geen vergoeding verstrekt.

5. Wijze van Geldwerving

De stichting werft inkomsten via:

  • Donaties van lokale ondernemers die de stichting een warm hart toedragen (‘Vrienden van Goeie Reis!’) van €100 tot €250 per jaar.
  • Bijdragen van deelnemers aan reizen en dagjes uit (gedeeltelijke kostprijsdekking).

Er worden geen commerciële activiteiten uitgevoerd.

6. Beheer van het Vermogen

Het vermogen van de stichting wordt beheerd door de directeur/initiatiefneemster, samen met een vrijwilliger die de boekhouding verzorgt. De stichting voert een transparante administratie, die jaarlijks wordt gecontroleerd door het bestuur. De stichting streeft niet naar vermogensopbouw; inkomsten worden altijd binnen het boekjaar besteed aan het realiseren van de doelstellingen.

7. Besteding van het Vermogen

De uitgaven van de stichting bestaan voornamelijk uit:

  • Huur van busvervoer voor dagjes uit
  • Vergoeding van entree, lunch en consumpties voor deelnemers en vrijwilligers tijdens de reizen en dagtochten
  • Drukkosten voor de reisbrochure
  • Onderhoud van de website en communicatiekosten
  • Kilometervergoeding voor vrijwilligers die gasten ophalen of begeleiden
  • Incidenteel: kosten deelname aan lokale markten of presentaties om de zichtbaarheid te vergroten, advertentie in lokaal weekblad
  • Aanschaf medische hulpmiddelen, invalide parkeerkaart, kantoorartikelen, rolstoel, douchekruk etc.

8. Uitvoering van het Beleid

Het beleid wordt uitgevoerd door:

  • De directeur (in loondienst), verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding, organisatie van reizen, planning, aansturen vrijwilligers, maken van reisbrochure, onderhoud website, communicatie en administratie.
  • Een team van betrokken vrijwilligers, dat ondersteuning biedt tijdens de activiteiten.
  • Een bestuur, dat toeziet op de uitvoering van het beleid en controle houdt op financiën en integriteit.

De stichting organiseert jaarlijks meerdere dagtochten en meerdaagse reizen. Alle deelnemers worden zorgvuldig begeleid, met aandacht voor mobiliteitsbeperkingen en sociale interactie. Er wordt rekening gehouden met de kwetsbaarheid van de doelgroep.

9. Beleidsvoornemens 2025–2028

Voor de komende jaren richt Stichting Goeie Reis! zich op:

  • Het behouden van de huidige opzet met ca. vijfentwintig dagtochten per jaar, minimaal 2 per maand.
  • Het mogelijk maken van ca. tien meerdaagse reizen per jaar.
  • Het mogelijk maken en bevorderen van de sociale interactie van de gasten in de maatschappij en tussen gasten onderling.
  • Het werven en behouden van vrijwilligers door passende waardering en betrokkenheid.
  • Het vergroten van zichtbaarheid via lokale initiatieven, zodat meer senioren bereikt worden.
  • Het handhaven van een stabiele inkomensstroom via donateurs (‘vrienden’) om continuïteit van de stichting te waarborgen.

10. Financiële Verantwoording 2024

Balans per 31 december 2024

ACTIVA Bedrag (€)
Kas 2.767,37
Bank 33.236,23
Inventaris 1.596,85
Debiteuren 28.022,00
Te vorderen BTW 11,56
Vooruitbetaalde bedrijfskosten 15.544,49
Totaal Activa 81.178,50
PASSIVA Bedrag (€)
Crediteuren 592,50
Reservering vakantiegeld 1.792,00
Vooruit ontvangen omzet 40.622,00
Saldo cadeaubonnen en GGTO 290,00
Eigen vermogen 37.882,00
Totaal Passiva 81.178,50

Staat van Baten en Lasten 2024

BATEN Bedrag (€)
Meerdaagse reizen 121.931,00
Dagtochten 41.977,00
Zorgvergoeding 1.080,00
Sponsoring en giften 6.089,61
Vakantieverslagen 870,00
Extra reiskosten 600,00
Verjaardagen 3.074,59
Annuleringen 11.141,50
Betalingsverschillen 36,97
Totaal Baten 186.800,67
LASTEN Bedrag (€)
Brutolonen 35.200,00
Vakantiegeld 2.816,00
Sociale lasten 6.294,52
Kostprijs reizen 113.180,19
Verjaardagen 3.557,46
Overige bedrijfskosten 14.801,66
Totaal Lasten 175.849,83
Saldo (Winst) 10.950,84

Toelichting: De overige bedrijfskosten omvatten onder meer: afschrijving inventaris, administratiekosten, kantoorbenodigdheden, telefoon, portikosten, computerkosten, drukwerk, vakantieverslagen, vrijwilligerskosten, contributies, representatiekosten, reis- en hotelkosten, reclame, promotie, websitekosten, bedrijfsverzekeringen, bankkosten en verleende kortingen.